İADE ŞARTLARI
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 27 Kasım 2014 tarihli, 29188 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerine göre, hijyen ve sağlık açısından uygun olmayan ürünlerde (örneğin, iç giyim ürünlerinde) cayma hakkı kullanılamamaktadır. Bu kapsamda, iç çamaşırı, korse, mayo gibi hijyen gerektiren ürünlerin iadesi ve değişimi kesinlikle kabul edilmemektedir. Söz konusu ürünlerde ambalaj açıldıktan sonra iade veya değişim talepleri, ilgili mevzuat gereği işleme alınamamaktadır (Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 15 (1) (ç)).
Sipariş öncesinde, ürünün beden, model ve diğer detaylarının dikkatlice seçilmesi önem arz etmektedir. Hijyenik ürün kategorisinde yer alan iç giyim ürünlerinde beden uyuşmazlığı veya ürünü beğenmeme gibi nedenlerle iade ya da değişim yapılamayacağı kanunen düzenlenmiştir. Bu durum, hijyen ve sağlık açısından uygun olmadığından tüketicinin cayma hakkı kapsamı dışındadır.
Ürün beden tablosu, standart sütyen numaraları esas alınarak hazırlanmıştır. Ancak, toparlayıcı ve sıkılaştırıcı ürünlerin yapısal özellikleri gereği, normal sütyen formu ve kup ölçüleri bulunmamaktadır. Bu ürünler esnek ve sıkı bir yapıya sahip olduğundan, sipariş vermeden önce ölçülerin dikkatlice değerlendirilmesi gereklidir. Müşteri, sipariş vererek ürünün özelliklerini ve iade şartlarını kabul etmiş sayılır ve bu doğrultuda iade veya değişim talebinde bulunmayacağını taahhüt eder.
Defolu veya Kusurlu Ürünler
Tüm ürünlerimiz, kalite kontrol süreçlerinden geçerek müşterilere gönderilmektedir. Ancak nadir de olsa defolu veya kusurlu ürün gönderimi gerçekleşebilir. Müşteri, ürünü teslim aldığı gün içinde kontrol etmeli ve herhangi bir kusur veya defo tespit etmesi durumunda, aynı gün içerisinde satıcı firma ile iletişime geçmelidir. Bu durum, firmanın WhatsApp İletişim Hattı üzerinden (0540 124 848) yazılı olarak bildirilmelidir.
Kusurlu veya defolu ürünlerin iadesi için müşteri, iade talebini takiben ilk iş günü içinde ürünü orijinal ambalajı, tüm aksesuarları ve faturası ile birlikte, sipariş sırasında belirtilen isim-soyisim bilgileriyle birlikte anlaşmalı kargo firmasına teslim etmek zorundadır.
İade Süreci ve Ücret İadesi
İade edilen defolu veya kusurlu ürün, satıcı firmaya ulaştıktan sonra gerekli kontroller yapılacak ve ürünün satış bedeli, müşterinin belirttiği IBAN hesabına 7 (yedi) iş günü içinde iade edilecektir.
Tüm müşterilerimize, sipariş vermeden önce ürün özelliklerini ve iade koşullarını dikkatle incelemelerini önemle hatırlatırız.
Saygılarımızla,
UMAY TİCARET